Ruilen en retourneren

Mocht je niet tevreden zijn met ons product, dan kun je je bestelling retourneren of ruilen.  Je hebt het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen zonder opgave van reden de koop van de artikelen te herroepen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons op de hoogte stellen van je beslissing de koopovereenkomst te herroepen (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail). Je kunt hiervoor gebruik maken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. (download formulier)

Afgeprijsde artikelen mogen ook worden geruild of geretourneerd.

De kosten en het risico van de retourzending zijn voor rekening van de klant, ook als je een item wilt ruilen. Vergeet je retourzending dus niet voldoende te frankeren.

Ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde retourzendingen worden te allen tijde geweigerd en niet in behandeling genomen!

Heb je via Riverty (voorheen AfterPay) besteld en wil je de hele bestelling retourneren, dan hoef je niks over te maken. Het enige wat je moet doen, is de bestelling binnen de retourtermijn voldoende gefrankeerd of aangetekend terugsturen. Na ontvangst van de retourzending brengen wij Riverty hiervan op de hoogte. Je ontvangt via e-mail dan nog een bevestiging van Riverty van het vervallen van jouw betaaloverzicht.

Wil je slechts een deel van je bestelling terugsturen, dan betaal je alleen voor de producten die je houdt. De artikelen die je niet wilt houden, dienen voldoende gefrankeerd te worden geretourneerd. Na ontvangst van de retourzending brengen wij Riverty hiervan op de hoogte. Je ontvangt via e-mail nog een bevestiging van Riverty van het nieuwe bedrag dat je dient te betalen. Het restantbedrag kun je alvast overmaken, want de betaaltermijn van 14 dagen zoals vermeld op het originele betaaloverzicht blijft van kracht. Je hoeft dus niet te wachten op de mail met betalen van het restantbedrag.

Let er op dat bij het passen van badmode de artikelen niet vies worden. Uit hygiënisch oogpunt kunnen wij namelijk geen bevuilde artikelen terugnemen. Wij verzoeken je daarom om tijdens het passen van de lingerie het bijgeleverde inlegkruisje te gebruiken of anders je eigen slip eronder aan te houden.

Wij behouden het recht om retourzendingen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de producten reeds gebruikt zijn (anders dan nodig om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen), of door de schuld van de klant zijn beschadigd. De mogen dus geen draagsporen, zoals parfum-, zweet-, rook- of kooklucht bevatten. Dit geldt ook als de producten door de klant verkeerd zijn behandeld, maar dit geldt uiteraard niet als er sprake is van een fabricagefout. Voor uitgebreide wasinstructies zie wasvoorschriften.

Wij zullen, nadat de producten zijn geretourneerd, het aankoopbedrag binnen 2 weken terugstorten op het bank-of girorekeningnummer van de klant. Wij vergoeden ook de eventuele kosten voor verzending naar de klant toe, in Nederland is de verzending naar de klant toe gratis, dus niet van toepassing. In België gaat het om een bedrag van EUR 3,99 bij bestellingen onder de EURO 90,00. Wij hoeven geen bijkomende kosten terug te betalen indien de klant uitdrukkelijk heeft gekozen voor een andere dan de door ons aangeboden minst kostbare wijze van standaardlevering.

Als je een product wilt ruilen, meldt ons dan per e-mail welk(e) product(en) je wilt ruilen. Indien de producten die je wilt ontvangen goedkoper zijn dan de producten die je wilt terugsturen, dan wordt het verschil teruggestort op je bank-of girorekeningnummer. In het omgekeerde geval, moet het verschil bijbetaald worden. Wij zullen de gewenste producten zo spoedig mogelijk afleveren, zonder verzendkosten in rekening te brengen.

Je kunt retourzendingen via de reguliere post sturen naar:

Chilla

Alphons Diepenbrocklaan 27

6952 BS Dieren

Nederland